Retourneren (herroepingsrecht) – particulieren

Bent u niet tevreden over uw product? Wettelijk heeft u recht op 14 dagen zichttermijn na ontvangst van uw bestelling. Bij ons heeft u 15 dagen zichttermijn en heeft u heeft na annulering nogmaals 15 dagen om uw product retour te sturen. Bij ons heeft u dus max ca 30 dagen retourtermijn. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Na ontvangst van uw retour zal u binnen 14 dagen het het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd krijgen. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Zie ook onderstaande retourvoorwaarden

Om gebruik te maken van dit recht kunt u het retourformulier op deze pagina gebruiken. Zie ook hieronder voor alle aanvullende voorwaarden.

Retouradres
Anti-RSImuis.nl
Emdenweg 3
9723 TA Groningen
Ordernummer: ______

Pakketten waar geen afzender  of ordernummer bijgevoegd zijn kunnen we niet herleiden en zullen we dan ook niet in behandeling (kunnen) nemen.

Retourvoorwaarden

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen. Wij verzoeken u om, indien dit redelijkerwijs mogelijk is, de producten in de originele en onbeschadigde verpakking aan ons te retourneren.

Gebruiksschade

Het is logisch dat u een ergonomische muis wilt testen, echter dient dit wel gedaan worden zonder dat er gebruiksschade / gebruikssporen / krassen ontstaan op de ergonomische muis. Dit geldt zowel voor de zichtbare kant (bovenkant) als de onderkant. Gebruik daarom een muismat of in elk geval een andere geschikte ondergrond wat krassen voorkomt. We zijn helaas genoodzaakt om bij retour met gebruiksschade tot 50% aan kosten hiervoor te berekenen. De reden is heel simpel, wij kunnen een muis met krassen op de onderkant natuurlijk niet meer voor het volledige bedrag verkopen en belanden dan ook in de uitverkoop of worden helemaal afgeschreven. Wilt u dit voorkomen dan hebben wij al muismatten vanaf €4,50.

Onderkant met zeer veel krassen

(Fabrieks)verpakking

Om een product te testen is het uiteraard nodig om de verpakking te openen. Doe dit het liefst zo zorgvuldig mogelijk! Het product dat retour wordt gestuurd moet in de onbeschadigde, originele fabrieksverpakking zitten, indien redelijkerwijs mogelijk. Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat er een scheurtje ontstaat bij het uitpakken, dit is ook geen probleem. Indien de verpakking te beschadigd is of geheel mist zullen wij een bedrag op de totaalwaarde in mindering brengen bij terugbetaling. De reden is heel simpel, wij kunnen het product zonder originele verpakking niet meer als nieuw (volledige bedrag) verkopen en belanden dan ook in de uitverkoop. Daarnaast hebben we hier extra administratieve handelingen aan wat natuurlijk geld kost.

Korting bij drempelbedrag

Indien u gebruik maakt van een actie waardoor u vanaf een bepaald bedrag een korting krijgt of gratis product (100% korting) en u retourneert vervolgens een gedeelte waardoor het onder het drempelbedrag valt zal de actievoorwaarden vervallen. Zie voorbeelden hieronder

  • U besteld 3 producten van €25,- waardoor het totaalbedrag op 75 komt en u voldoet aan de grens voor gratis zending (vanaf 60,-). Vervolgens retourneert u 2 producten waardoor het totale bestelbedrag op 25 uitkomt. U ontvangt (50-5,95=)44,05 terug.
  • U besteld 4 producten van €25,- waardoor het totaalbedrag op 100 komt en u voldoet aan de grens voor gratis zending (vanaf 60,-). Vervolgens retourneert u 1 product waardoor het totale bestelbedrag op €75,- uitkomt. U ontvangt €75,- terug.
  • U besteld 3 x product X van €25,- waardoor het totaalbedrag op €75,- komt. U maakt gebruik van een actie waarbij u bij een besteding van €50,-  Product Z ter waarde van €10,- gratis krijg (100% korting). U stuurt nu 2 x product X terug waardoor het totale bestelbedrag op €25,- uit komt. U voldoet nu niet meer aan de voorwaarde van de actie. U ontvangt ((2×25= 50)-10=) €40,- terug.
  • U besteld 3 x product X van €100,- waardoor het totaalbedrag op €300,- komt. U maakt (automatisch) gebruik van een staffelkorting (vanaf 3 stuks) waardoor u 10% korting per product krijgt en u betaald dus slechts 3 x (100-10%=)90 = €270,-. U stuurt nu 2 x product X terug. U voldoet niet meer aan de staffel en betaald dus weer €100,- per stuk. U ontvangt nu 270-100= €170,- terug.
  • maakt gebruik van een actie waarbij u bij een besteding van €40,-  voor 50% korting krijg op Product Z ter waarde van €10,- gratis krijg (100% korting). U stuurt nu 2 x product X terug waardoor het totale bestelbedrag op €25,- uit komt. U voldoet nu niet meer aan de voorwaarde van de actie. U ontvangt ((2×25= 50)-10=) €40,- terug.

Garantie (RMA) / Dead on arival (DOD)

Een defect product is natuurlijk altijd vervelend. Wij willen dat u zo snel als mogelijk weer optimaal gebruik kunt maken van uw aankoop, en proberen dan ook zoveel mogelijk zelf te vervangen, waarbij wij het vervolgens met de fabrikant afhandelen.   Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie

De kosten voor het retourneren van het product zijn voor eigen kosten. De uitzondering hier op is als het een Dead on arival / DOA is of binnen 10 dagen al defect raakt. In deze gevallen vergoeden wij na ontvangst de retourkosten (standaard postnl pakket tarief)

Let op: Fysieke, zichtbare beschadigingen aan geretourneerde producten vallen niet onder garantie. In het geval dat een defect of beschadiging niet onder garantie valt, of bij onderzoek blijkt dat het product naar behoren werkt, zullen wij EUR 20,00 in rekening brengen voor onderzoek- en transportkosten.

Defect product  retourneren

Om een defect product te retourneren vult u het formulier op deze pagina in. Geef altijd een duidelijke beschrijving en vermeld het ordernummer. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om uw aanvraag af te handelen.

 

Retourformulier

    Reden van retour

    Gewenste oplossing
    Reparatie/vervanging productRuilen voor ander productCreditnota

    Wanneer u dit formulier gebruikt, gaat u akkoord met de opslag en verwerking van uw gegevens door deze website.